• Esto 7 – Cabauw 2

Een hele goede avond trouwe volgers. Het is weer zondagavond en jullie zitten waarschijnlijk al facebook te refreshen, wachtend op het nieuwe wedstrijdverslag. Ga er maar even goed voor zitten, beentjes op de tafel want hier zijn we dan.
    Vandaag stond Esto 7 op het programma. Normaal gesproken spelen we onze wedstrijden met het dauw op het gras maar vandaag moesten we ons aanpassen aan een andere speeltijd. 14:00 de aftrap, uitwedstrijd. Rond 1 uur verzamelen we op de plaatselijke voetbalclub en worden de auto’s gestart. We gaan richting Bodegraven. De spotify afspeellijsten mogen sinds lange tijd weer eens aangezet worden. Even wennen, die foute Q music hits 2021, maar al gauw voelt het als vanouds. Eenmaal aangekomen in Bodegraven komt de wedstrijdspanning al omhoog. Je zou trouwens kunnen zeggen 14:00, prima tijd om te voetballen. Nog even lekker uitslapen zodat we fit aan de wedstrijd beginnen. Ieder nadeel heeft zo z’n voordeel, maar ook ieder voordeel heeft z’n nadeel. 14:00 spelen is niet voor iedereen een fijn tijdstip. Zo komen we gelijk bij de quote van de week:
    “14:00 spelen?! Ik had potverdomme al dronken moeten zijn om dit tijdstip. Ik weet niet wat jullie normaal doen op de zondag middag?!” (Michiel, 2021).

Zoals elke week beginnen we in de kleedkamer met wat moppen van Lex. Ook deze week zijn de moppen weer zeer sterk. Dit geeft ons weer de benodigde ontspanning voordat we aan de wedstrijd beginnen. Opstelling is gemaakt en we gaan van start. Het veld van Esto lag er niet heel goed bij. Veel polletjes en knollen, maar bij Cabauw hebben we dit ook vaak meegemaakt waardoor we toch onze weg kunnen vinden. Het eerste halfuur blijft de score 0-0. De hitte zorgt voor een wat moeizame start, en het balletje rolt niet lekker op het knollenveld. Voordeel is wel dat Cabauw de sterke partij in deze pot is. Esto komt maar niet voetballend weg van hun eigen helft en Cabauw staat sterk gepositioneerd. Echter worden de eerste wissels van Esto al ingezet en beginnen ze wat beter te voetballen en op onze helft te komen. Hierdoor komt er echter ook ruimte op de helft van Esto waardoor we wat gevaar kunnen creëren. En de 36e minuut is het dan zover. Esto krijgt weer een lange bal en de speler neemt de bal aan op de ademsappel. Joost is er als de kippen bij en veroverd de bal. Ken ziet de ruimte en rent richting het doel, wachtend op de diepe bal. Joost met de pass richting Ken en de verdediger drukt Ken naar de zijkant van de 16. Gelukkig is Ken ook regelmatig in de ijzerkeuken te vinden waar hij menig gewichten in de lucht gooit, waardoor hij een sublieme schouderduw geeft tegen de verdediger. Kap naar binnen en Ken maakt de bal af door een schot richting de lange hoek. 0-1! De energie van Ken gaat omhoog en als een bezeten paard begint hij rond te galloperen. Als een wild stier stormt Ken af op de verdedigers van Esto en de keeper begint te zweten. Grote fout achterin en Ken profiteert en knalt de 0-2 binnen. Een doelpunt van Ken betekende 1 kratje bier. Helaas heeft Ken van zijn eigen fouten geleerd en had hij er dit keer een limiet van 1 kratje op staan. We gaan verder en voetballen de rust in.

Paar wijzigingen in de opstelling en we mogen weer van start. 2e helft hebben we het tegen Esto beduidend zwaarder. Esto begint steeds gevaarlijker te worden en een tegendoelpunt hangt in de lucht. We proberen voetballend onder de druk uit te komen, helaas was er een scherpe zonnestraal die zorgde voor een foutieve pass. Esto profiteert en schiet de 1-2 binnen in de 55e minuut. De spanning gaat omhoog en de energie raakt op. Gelukkig kan Joost in de 80e minuut nog tussen een terugspeelbal komen en schiet hij de 1-3 langs de keeper. Ondanks dat de keeper de bal toch nog even mocht aanraken, was de afwerking net voldoende. De 90e minuut nadert en we behouden de voorsprong. Met 1-3 winst mogen we weer van het veld af. Nu pas kunnen we echt genieten van het zonnetje.

Sinds lange tijd is ook de kippiepan weer uit de stalling gehaald. Deze mocht ook weer wat speelminuten maken en deed dit zoals van ouds. Genietend van het zonnetje, een biertje, en een overvloed aan grillworst sluiten we deze voetbaldag af bij Bodegraven. Bij deze wil ik nog onze sponsoren AA energydrink en Amstel bier bedanken. Voor zakelijke samenwerking, stuur ons gerust een bericht en dan kunnen we kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Heineken sponsor misschien?

Volgende week staat VEP 7 op het programma. 12:00 de aftrap op de velden van VEP.
    Voor nu een fijne avond en tot de volgende keer!