• De kop is er af, de eerste wedstrijd van de nieuwe competitie is een feit. Dit seizoen diverse nieuwe tegenstanders waar we in het verleden nog niet tegen gevoetbald hebben wat het ook weer leuk en interessant maakt. Vandaag was Gouda, vorig jaar nog 3e klasse, de tegenstander.

Nog voor de wedstrijd begon was er al een tegenvaller voor Cabauw, Jens ging bij de warming up door zijn enkel en kon zich melden bij Nik, Frank en Thimo in het “blessurekamp”. Daardoor kwamen er wat verschuivingen binnen het team en moest Bram direct zijn trainingspak uitdoen.

Cabauw startte de wedstrijd deze middag met de volgende elf: Rudy, Bram, Marc, Tijn, Brent, Koen, Friso, Jeroen, Tom, Milan en Wessel.

De eerste helft begon met het aftasten van de teams want ja wat mocht je verwachten van elkaar. De strijd ging gelijk op met wat mogelijkheden voor Cabauw maar ook voor Gouda. Het meeste gevaar van het fysiek wat sterkere Gouda zat hem in de goed genomen hoekschoppen met hun lange mensen en de wind mee. En zo ging het op en neer zonder echt lastige/moeilijke ballen voor beide keepers.

De 2e helft was een ander verhaal. Gouda had enkele wissels toegepast en daar werden ze bepaald niet slechter van. Cabauw had het de eerste minuten lastig en moest alle zeilen bijzetten om niet op achterstand te komen. Maar na een minuut of tien konden ze onder de druk uitkomen en werden ze aanvallend gevaarlijker. Dit resulteerde na een kwartier in een doelpunt voor Cabauw. Jeroen kwam net buiten de zestien in balbezit, stuurde 2 man het bos in en scoorde zeer fraai, 1 – 0. Gouda was hierdoor van slag en er kwamen diverse mogelijkheden om de score uit te breiden. Dit gebeurde dan ook na ong . 20 minuten. Jeroen kreeg wederom de bal, speelde zich vrij en schoot op doel en of er veel effect aan zat weet ik niet maar de keeper liet hem los en Wessel was er als de kippen bij om te scoren, 2 – 0. Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen. Maar met nog ruim 20 minuten op de klok ging het mis. De Gouda spits liet zien hoe je een strafschop versierd. Na een ongelukkige botsing met Rudy stortte hij ter aarde en de scheidsrechter van dienst zag er een strafschop in die onberispelijk werd binnen geschoten, 2 – 1. Vanaf dat moment kantelde de wedstrijd en Cabauw kreeg het moeilijk. Gouda wisselde nog 2 keer en werd aanvallend een stuk sterker. Met nog een kwartier te gaan op de klok ging het voor de 2e keer mis, de laatste linie stond niet goed en Gouda kon profiteren 2 – 2. Gouda rook hierna bloed en zette alles op alles op om de punten mee naar huis te nemen. Dat lukte dan ook. Gouda liet ineens zien dat ze konden voetballen en zette Cabauw behoorlijk onder druk. De ervaring van de oud 3e klassers kwam tevoorschijn en door foutjes in de Cabauw achterhoede konden ze Rudy nog twee keer verschalken en zette Gouda de 2 – 4 op het scorebord wat tevens de eindstand was.

Een teleurstelling deze middag na een 2 – 0 voorsprong maar keihard gewerkt, een compliment waard, maar hopelijk een ervaring rijker.

Volgende week naar Bodegraven waar Rohda ’76 resideert, aanvang 14.30 uur